Beginner hardloopprogramma voorkom blessures

Beginner hardloopprogramma voorkom blessures

Als je hebt geprobeerd om fit te worden en je bent een beginner hardlopen programma, zijn er een paar dingen die je nodig hebt om eerst te overwegen. Hardlopen is veel werk, hoe je het ook bekijkt, dus als je nieuw bent is het belangrijk om alle mogelijke redenen te overwegen waarom het moeilijk is om hard te lopen en te trainen. Het kan zijn omdat je in een gebied woont waar het sneeuwt of omdat je gewoon niet van hardlopen in de kou houdt. Als je deze problemen hebt, wil je misschien beginnen met een halve marathon of een korter trainingsprogramma. Hier zijn een paar dingen om te onthouden voor beginners die willen beginnen met hardlopen.

Gemotiveerd blijven in de winter

Zelfs als je houdt van buiten hardlopen en trail running, is het soms moeilijk om door te komen in de winter, en het kan soms erg moeilijk voelen om gemotiveerd te blijven, vooral als je een beginner bent met een hardloopprogramma. Voor de meeste beginners geldt dat als ze gaan beginnen aan een halve marathon, ze moeten beginnen met een korte training van ongeveer een half uur. Dit moet genoeg zijn om je hartslag omhoog te krijgen en je lichaam te laten wennen aan het idee van lichaamsbeweging. Hoe meer sessies u doet, hoe beter uw lichaam gewend raakt aan regelmatig sporten. Als beginner wil je naar ten minste vijf sessies per week toewerken, maar niet meer dan tien.

Begin met joggen

Beginnen met joggen in een langzaam tempo en geleidelijk de snelheid opvoeren is voor veel beginners een goede manier om te beginnen. Joggen op dezelfde route is altijd een goed idee omdat u zo vertrouwd raakt met de omgeving en hoe u beweegt. Een van de beste dingen van langzaam joggen is dat je zo geleidelijk je uithoudingsvermogen kunt opbouwen, wat helpt als je een beginnend hardloopprogramma volgt omdat je niet te snel of te ver van het begintempo af wilt gaan. Drie tot vier stappen gedurende drie minuten, in een gemiddeld tempo, is een goed tempo om je op gang te helpen.

Opbouwen naar langere afstand in plaats van snelheid

Wennen aan het idee om regelmatig lange afstanden te lopen is belangrijk, vooral als het nog een tijdje duurt voordat je aan een langeafstandsloop begint. Je moet ook je uithoudingsvermogen opbouwen voordat je op dit punt komt. Probeer, indien mogelijk, uw plaatselijke Park District of een andere buitenlocatie te bezoeken. Sommige parken bieden joggingpaden waar u in een rustig tempo kunt hardlopen en naar de geluiden van de natuur kunt luisteren. Hoewel dit niet de afleiding biedt van een televisie of het luisteren naar muziek, zal het toch een goede manier zijn om gemotiveerd te blijven en fit te blijven voor de lange termijn. Een andere optie is om u in te schrijven voor een programma voor een halve of een hele marathon, waarbij u urenlang in zware omstandigheden moet lopen.

Buiten of binnen hardlopen?

Voor sommige mensen is het idee om buiten te kunnen hardlopen aantrekkelijk, maar voor hen niet praktisch, omdat ze in de stad wonen. Als je niet tot deze mensen behoort, kan een loopband, zoals een van de populaire loopbanden die we in fitnessclubs gebruiken, nog steeds een geweldig trainingsprogramma zijn. Lopen op een loopband heeft hetzelfde effect als buiten in de natuur lopen, alleen heb je het voordeel van de binnenomgeving. Door uw lange afstand trainingsschema op te breken tussen loopbanden, bent u er zeker van dat het gemakkelijker wordt om gefocust en gemotiveerd te blijven als het gaat om trainen en afvallen.

Trainen op de hardloopband

Na een paar weken of maanden hard trainen op een loopband, zul je waarschijnlijk het gevoel hebben dat je klaar bent om te beginnen met een echte lange afstandsloop. Als je begint, wil je langzaam beginnen en je uithoudingsvermogen opbouwen voor je aan een lange duurloop begint. Op die manier zal je, als je een voetblessure hebt, niet te veel druk op je voet zetten, wat meer problemen kan veroorzaken tijdens je training. Hardlopen op een loopband met een blessurerisico in je achterhoofd is in feite een geweldige manier om ervoor te zorgen dat je geen blijvende problemen met je voeten krijgt. Als je toch een blessure oploopt, kun je weer op de loopband stappen en opnieuw beginnen met je hardloopprogramma voor beginners.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *